• Uczniowie PSP6 na wycieczce w Książańskim Parku Krajobrazowym

• Zamek Książ to główna atrakcja Parku, jednak naszą wycieczkę zaplanowaliśmy tak, by móc odwiedzić również inne atrakcje turystyczne, które skrywa to wyjątkowe miejsce.

Wybraliśmy się tam 6 października w ramach realizowanego przez szkołę projektu „Rozwój kompetencji w boguszowskich szkołach” . Wyprawa miała charakter interdyscyplinarny – łączyła treści programowe trzech grup projektowych.

Nasza trasa wiodła przez ruiny Starego Zamku, wzdłuż Ścieżki Hochbergów, doliną rzeki Pełcznicy do Zamku Książ. Poruszaliśmy się po szlakach korzystając z mapy i kompasów, które zabraliśmy ze sobą. Część trasy pokonaliśmy komunikacją miejską, oraz pieszo ponad 8 kilometrów.

Nauczyciele przygotowali nam mnóstwo ciekawych informacji o miejscach, które odwiedzaliśmy.

Park Krajobrazowy jest niesamowitym miejscem przede wszystkim pod względem fauny oraz flory. Tereny wokół parku charakteryzują się iście górskim krajobrazem. Szczególnie jesienią wyglądają bajecznie. To miejsce zdecydowanie należy do tych, które skrywają wiele sekretów, a wysokie, stare buki, dęby i ogromne krzewy różaneczników niewątpliwie podsycają tę aurę. Dowiedzieliśmy się, że lasy parku tworzą bezpieczne schronienie dla wielu gatunków ptaków, gadów, czy ssaków takich jak sarny, dziki i muflony. Natomiast w tunelach zlokalizowanych pod Zamkiem Książ żyje 8 różnych gatunków nietoperzy. Poznaliśmy historię Zamku Książ oraz dowiedzieliśmy się jakie funkcje pełni Zamek współcześnie.

Nasza wycieczka łączyła przyjemne z pożytecznym : bawiliśmy się doskonale, zobaczyliśmy ciekawe miejsca w naszej okolicy, poznaliśmy florę i faunę Parku, historię i teraźniejszość Zamku, uczyliśmy się poprawnej komunikacji, właściwego zachowania w parkach i środkach komunikacji miejskiej.

• Trzecioklasiści na Chełmcu

• 6 października uczniowie klasy 3 zdobyli górę Chełmiec.

W czasie wędrówki podziwiali piękno złotej polskiej jesieni i poznawali walory turystyczne najbliższego regionu. Po wejściu na szczyt był czas na pieczenie kiełbasek i rozmowę o prawidłowym zachowaniu na szlakach turystycznych.

• "Rozwijanie kompetencji w boguszowskich szkołach"

• W ramach zajęć projektowych grupa matematyczno- przyrodnicza posadziła cebule tulipanów i żonkili na rabacie kwiatowej przy placu zabaw. Na wiosnę zajmie się pielęgnacją grządki i ma nadzieję cieszyć się kolorowymi kwiatami.